IBU BATANG KAKI DICARI...... !

Asalammualaikum.......

   salam sejahtera kepada semua visitor AYAM SABUNG MALAYA . rasanya sudah lama aku tak menulis ...... so , aku nak cerita sikit pengalaman aku berkaitan induk atau ibu ayam sabung .  sepanjang aku membiakkan ayam sabung ini aku dapati kebanyakkan induk atau ibu baka sabung mempunyai perangai yang kadang-kadang menyakitkan hati . antaranya..... CEMBURU lebih ....... sama ada cemburu kepada ayam lain atau kepada manusia.... sifat ini selalunya membuatkan induk tadi merosakkan telur ayam lain atau telurnya sendiri......  kadang - kadang ada induk yang meninggalkan terus telurnya jika kita selalu menjenguk sarang telurnya......  bagi aku perkara ini cukup menyakitkan hati....   bayangkan kita beli induk dengan harga yang mahal tetapi hasil dari induk itu amat sukar diperolehi malah merosakkan telur induk yang lain.....  
   walaubagaimanapun aku tak nafikan bukan semua induk sabung berperangai macam tu.....   so , matlamat utama  aku hari ni adalah untuk mencari INDUK BATANG KAKI yang pure dan menpunyai perangai yang baik....   KALAU SAPA - SAPA ADA INDUK SEDEMIKIAN  boleh call saya ......   kita boleh bincang untuk urusan jual beli ......

ANDA INGIN MENJUAL INDUK BATANG KAKI SILA CALL 0174145600
 

Ulasan